Du er her: / Hotel.dk / om_hoteldk / FAQ


FAQ


Nyttige spørgsmål og svar når du skal reservere hotel på Hotel.dk
 

Hvem er Hotel.dk?
Hvordan foregår betaling?
Er det sikkert at opgive kreditkortoplysninger på Hotel.dk?
Får jeg en bekræftelse på min hotel reservation?
Hvad gør jeg hvis jeg vil annullere min hotel reservation?
Hvad gør jeg hvis jeg vil ændre min hotel reservation?
Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg vil klage over et hotelophold?

 

Hvem er Hotel.dk?

Hotel.dk ejes og drives af TouristOnline A/S. Hotel.dk har siden 2001 formidlet online booking af overnatning på et bredt udvalg af hoteller, vandrerhjem, bed & breakfast og feriecentre i Danmark.

På Hotel.dk er der også adgang til at booke mere 200.000 hoteller i hele verden.

Til toppen af siden

 

Hvordan foregår betaling?

Mange hoteller benytter ikke kreditkort ved online reservation. Disse hoteller bestilles således uden brug af kreditkort og dermed også uden online betaling. Du betaler i forbindelse med dit hotelophold. Andre hoteller benytter kreditkort validering ved online bestilling. Det betyder at du skal opgive kreditkortinformation ved online bestilling. I langt de fleste tilfælde benyttes informationen udelukkende som validering og til at trække no show beløb (hotellet trækker et beløb svarende til en overnatning, hvis du uden at annullere din bestilling ikke møder op). Nogle hoteller benytter kreditkort til at trække forudbetaling for en bestilling. På betalingssiden vil det fremgå om dine kreditkortoplysninger vil blive brugt til at trække et beløb eller udelukkende som validering. På hotellernes detaljeside under generel information vil du kunne se, hvilke kreditkort hotellet accepterer. Er der ingen kreditkort ikoner betyder det, at hotellet kan bestilles uden brug af kreditkort.

Til toppen af siden

 

Er det sikkert at opgive kreditkortoplysninger på Hotel.dk?

Ja, det er helt sikkert at opgive kreditkortoplysninger på Hotel.dk. Al kreditkorthåndtering i bookingsystemet foregår hos Dibs, som er nordens førende leverandør af online betalingsløsninger. På Hotel.dk foregår en reservation altid via en sikker forbindelse. Gennem TouristOnline sikres dine private oplysninger ved brug af et Comodo Secured SSL-certifikat. Oplysninger, som udveksles med enhver adresse, der begynder med https er kodet ved brug af SSL før transmission.

Til toppen af siden

 

Får jeg en bekræftelse på min hotelreservation?

Når du bestiller et hotelværelse på Hotel.dk vil du til slut i bookingforløbet blive præsenteret for en online skærm bekræftelse. Herefter vil du modtage en email bekræftelse, der indeholder de samme informationer som online skærm bekræftelsen. Bekræftelsen vil indeholde dit bookingnummer. Det er altid en god ide at printe bekræftelsen og tage den med til hotellet.

Til toppen af siden

 

Hvad gør jeg hvis jeg vil annullere min hotelreservation?

Tidsfristen for annullering af din reservation fremgår af din email bekræftelse. Du kan kun annullere din booking inden for tidsfristen. Annulleringsfristen kan variere fra hotel til hotel og fra værelse til væresle. Din email bekræftelse indeholder bookingnummer og kode samt et link til en annulleringsside. For at annullere din booking skal du klikke på annulleringslinket og indtaste bookingnummer og kode. Herefter kan du annullere din reservation.
Enkelte hotelværelser - typisk specielle tilbud - kan ikke annulleres. Dette vil fremgå af betalingssiden i booking forløbet.

Til toppen af siden

 

Hvad gør jeg hvis jeg vil ændre min hotel reservation?

Ønsker du at ændre din hotel reservation skal du kontakte hotellet direkte.

Til toppen af siden

 

Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg vil klage over et hotelophold?

Det anbefales at henvende sig i receptionen så snart du opdager fejl, mangler eller lignende, således at hotelpersonalet har mulighed for at rette op på situationen hurtigst muligt.

Alle klager i forbindelse med et hotelophold skal foregå direkte til det pågældende hotel.

Hvis hotellet er medlem af HORESTA og henvendelse til hotellet ikke resulterer i en tilfredsstillende løsning kan klagen indsendes til HORESTAs Ankenævn. Klagen skal indbringes for Ankenævnet på en særlig klageformular, som kan rekvireres hos Ankenævnets sekretariat eller hentes på Ankenævnets hjemmeside www.hrt-ankenaevn.dk.
 

Til toppen af siden